پایگاه خبری تحلیلی دادمردان
امروز: سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵

اوقات شرعی

پرداخت 20 میلیون ودیعه به کسی که مالک نبوده است/ پیش از اجاره ملک، مالکیت موجر را احراز کنید
پیش از آنکه قرارداد اجاره ملکی را امضاء کنید، ابتدا باید از مالکیت موجر یا داشتن اختیار ازسوی مالک درمورد اجاره دادن ملک، مطمئن شوید.

پرسش مخاطب دادمردان، درباره انعقاد قرارداد اجاره بدون احراز مالکیت موجر این است:

با سلام بنده مدت 18 ماه پیش یک طبقه اپارتمان از همسایهمان اجاره کردیم الان شخصی امده و میگوید 2 سال پیش این اپارتمان را خریده و سند دارد و می خواهد ما را بیرون بیاندازد. من 20 میلیون ودیعه و ماهی 450 کرایه دادم تکلیف پول من چه میشود؟ من از کی پولم را بگیرم صاحب خانه قبلی یا جدید؟
پاسخ کارشناسان دادمردان:
اصولا مستاجر پیش از انعقاد قرارداد اجاره باید نسبت به احراز مالکیت موجر یا داشتن اختیار از سوی مالک در مورد اجاره دادن ملک اقدام کند. اما با این حال با توجه به فرض مورد پرسش، تاريخ تنظيم سند بنام مدعي از حيث تقدم و تأخر وی بر اجاره به شما أهميت بسيار دارد.  بطور كلي باید بیان داشت اولا در صورت تقدم تنظيم سند بر اجاره و ثانیا احراز صحت ادعای مدعی مالکیت خانه، اجاره شما فضولی می باشد؛ لذا با عدم تنفیذ آن از سوی مالک باطل می گردد.

این در حالی است که شما برای دریافت ودیعه پرداختی و نیز غرامات وارده می توانید به همسايه‌ای که با وی قرارداد بسته‌اید، مراجعه نمایید.

سرویس : پرونده ویژه
تاریخ : ۱۳۹۵/۵/۲۱ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۴۲۴۰۸۱
 
ارسال به شبکه های اجتماعی
کلید واژه های مطلب:
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۱۳ + ۱۱
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۵/۱۱/۴ - ۰۸:۳۰
کاهش 11 درصدی سرقت در استان/ ضایعات فروشی های غیر مجاز پلمپ می شوند
رئیس دایره سرقت پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تا کنون در حوزه سرقت با کاهش 11 درصدی سرقت نسبت به سال گذشته رو به رو بوده ایم.
۱۳۹۵/۱۱/۳ - ۱۵:۵۰
ستاره ای که باید از حالا او را پرسپولیسی بدانیم
مدافع سپاهان مذاکرات کاملی با مدیران باشگاه پرسپولیس داشته و او را باید پرسپولیسی بدانیم.
۱۳۹۵/۱۱/۳ - ۱۵:۴۶
بارسلونا «نیمار جدید» را هم می‌خواهد
مهاجم تیم فوتبال فلامینگو برزیل از علاقه باشگاه بارسلونا به جذب خود خبر داد.
۱۳۹۵/۱۱/۳ - ۱۵:۴۴
شرایط سخت منصوریان و استقلال پیش از تقابل با السد و پرسپولیس
استقلال در سه دیدار لیگ برتری خود پیش از رویارویی با السد و پرسپولیس به ترتیب با تیم هایی روبرو خواهد شد که در نیم فصل نخست برایش دردسرساز شده اند.
۱۳۹۵/۱۱/۳ - ۱۵:۳۷
بند جنجالی در قرارداد برانکو با پرسپولیس فاش شد
کی‌روش در بیانیه های اخیرش، بارها تاکید کرده که دلیل اصلی اختلافاتش با سرمربی پرسپولیس، علاقه وی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی است.
۱۳۹۵/۱۱/۳ - ۱۵:۳۶
اقدام عجیب مدافع عراقی برای پیوستن به پرسپولیس!
مدافع عراقی مدنظر باشگاه پرسپولیس به نشانه اعتراض به عدم صدور رضایت‌نامه‌اش، تیمش را در بازی با الحدود همراهی نکرد.
۱۳۹۵/۱۱/۳ - ۱۵:۲۴
دستور برانکو برای تمدید فوری قرارداد این بازیکن پرسپولیس
قرارداد هافبک پرسپولیس تا پایان فصل با این باشگاه به اتمام می رسد و سرمربی تیم در این خصوص ابراز نگرانی کرده است.
۱۳۹۵/۱۱/۳ - ۱۵:۲۴
سی ان ان: اکثر تهرانی‌ها، روسای جمهور آمریکا را مثل هم و ضد ایران می‌دانند
شبکه خبری آمریکایی در گزارشی از تهران نوشت: در تهران برای اهالی این شهر چندان فرقی نمی‌کند که چه کسی رییس جمهور آمریکا باشد و از نگاه آن‌ها هرکه در قدرت باشد همان چشم انداز را در قبال ایران خواهد داشت...
۱۳۹۵/۱۱/۳ - ۱۵:۲۲
بدهی نجومی یک پاسدار به سپاه!
علی اکبر وصیت کرده بود اگر کسی از من طلبکار است طلب او را بدهید. هر کس از من طلبی داشته مدیون است که از پدر یا برادرانم وصول نکند. در ضمن 2000 تومان بابت تلفن‌های شخصی به سپاه بدهید.
۱۳۹۵/۱۱/۳ - ۱۵:۱۹
پاداش بشار اسد به تهران چه بود؟
خبرگزاری رویترز، با اشاره به انعقاد قراردادهای مهم اقتصادی بین دولت ایران و شرکت های ایرانی با دولت سوریه این قراردادها را به عنوان پاداش دولت بشار اسد به ایران بابت کمک به این کشور در جنگ با تروریسم...

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۰۸:۳۸
تاخیر اداره برق در جابه جایی تیرها دردسرساز شد
علی احمد یکی از شهروندان هیرمندی گفت: اداره برق این شهرستان با ایجاد گودال های بزرگ برای قرار دادن تیرهای برق جان کودکان کم سن و سال را به خطر انداخته است.
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۰۸:۳۶
قاچاق انسان باز هم حادثه آفرید/ 15 مجروح بر اثر واژگونی خودروی وانت تویوتا+تصاویر
رئیس جمعیت حلال احمر شهرستان سیب و سوران گفت: شب گذشته واژگونی خودروی وانت تویوتا حامل اتباع افغان در محور رحمت آباد شهر سوران، 15 مجروح بر جای گذاشت.
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۰۸:۲۸
خبری بسیار مهم متهم پرونده «ستایش»! + عکس
وکیل‌مدافع متهم پرونده «ستایش» گفت: درخواست اعاده دادرسی در خصوص حکم پرونده را به‌زودی تقدیم مرجع قضایی می‌کنیم.
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۰۸:۲۷
سوسن وقتی خانه و ماشین بنز را دید بدون عقد رسمی باردار شد و .../ سرنوشت غم‌انگیز عروس ایرانی در اتریش +عکس
دختر دانشجویی که شوق تحصیل و زندگی در اروپا را در سر داشت پس از خواستگاری تلفنی مهندس ایرانی مقیم اتریش دل به رؤیاهای شیرین بست و از تهران راهی وین شد بی‌آنکه بداند در این سفر خیال‌انگیز چه سرنوشت غ...
۱۳۹۵/۱۱/۱ - ۰۷:۲۹
در پارتی شبانه رییس دانشگاه چه گذشت؟+عکس
پسر جوان که در مهمانی در حال خوشگذرانی بود مورد ضربات پی در پی چاقو قرار گرفت.
۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۰۸:۲۴
تاخت و تاز بمب های متحرک در جاده های سیستان و بلوچستان/ افزیش تصادفات نتیجه جولان قاچاقچیان سوخت
در حالی قاچاق روزانه سوخت از سیستان و بلوچستان ۳برابر سوخت اختصاص یافته به استان است که جولان این قاچاقچیان سبب افزایش تصادفات در برخی جاده های استان نیزشده است.
۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۰۸:۲۳
انتظار 6 ساله برای افتتاح یک بیمارستان 10 تختخوابی!/ وزیر بهداشت: خرداد 96 افتتاح می شود
6 سال است که مردم دلگان چشم انتظار افتتاح بیمارستان 10 تختخوابی این شهرستان هستند و هر بار یکی از مسئولین وعده افتتاح این بیمارستان را می دهد.
۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۰۸:۲۰
زمانی که دختر تازه متولد شده ام را دیدم شوکه شدم! + تصاویر
یک نوزاد دختر با نوعی ناهنجاری نادر و وحشتناک متولد شد.
۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۰۸:۱۸
تصادف مرگبار اتوبوس در کرمان
منابع انتظامی، از واژگونی مرگبار اتوبوس در شمال کرمان خبر دادند. گزارش اولیه حاکی است که در این تصادف 5 نفر کشته و 3 نفر مجروح شده اند
۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۰۸:۱۷
پایان خوشگذرانی های قاتل مسلح در باند فرودگاه مهرآباد+عکس
مسافر شیک هواپیما قاتل مسلحی بود که با 30 هزار دلار سرقتی خوشگذرانی می کرد.